Po lanskem uspešno izvedenemu strokovnemu posvetu za izobraževalne ustanove na temo vključitve mladih invalidov v športne aktivnosti, tudi letos v okviru programa Postani športnik organiziramo podoben posvet. Pripravili ga bomo 4. aprila ob 18. uri, tudi tokrat pa bo potekal videokonferenčno, dosegljiv bo na priloženi povezavi: Kako mlade invalide uspešno vključiti v šolske športne aktivnosti  (VIDEOPOVEZAVA).

Zavoljo lažje organizacije pa je zaželjena predhodna prijava na e-naslov: info@zsis.si.

Tematika strokovnega posveta

Tokratni strokovni posvet bo ponujal strokovno in praktično znanje o tem, kako v svoje obstoječe programe na šoli vključiti šport invalidov, kako mlade invalide navdušiti za šport ter tudi, kako ostalim učencem predstaviti parašport in s tem zmanjšati prepreke med mladimi invalidi ter ostalimi otroki.

Prisluhnili boste strokovnim ter praktičnim nasvetom strokovnjakom iz pedagoške in športne stroke.

Športni pedagog, profesorica in parašportnik

Na strokovnem posvetu bodo spregovorili Primož Černilec, športni pedagog, OŠ Šenčur: Kako v izobraževalni ustanovi uspešno implementirati športne aktivnosti za otroke z invalidnostmi, dr. Tjaša Filipčič, Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani: Pomen gibanja mladih invalidov in strategije ter prilagoditve za izvajanje gibalnih dejavnostih v različnih organizacijskih oblikah, ter Anej Doplihar, parakolesar: Osebna izkušnja: »poškodba ni ustavila mojega športnega duha«. Strokovni posvet bo moderirala Tina Cipot, vodja korporativnega komuniciranja v Lidlu Slovenija. Vsi govorci bodo na posvetu na voljo tudi za vaša vprašanja.

“Menim, da so posveti za vključevanje mladih invalidov v šport zelo pomembni. Prav vključevanje v šport ti omogoča, da se družiš oziroma tekmuješ s tekmovalci, ki so tebi podobni oziroma enaki. Tisti občutek, da ti nekaj “manjka”, izgubi pomen. Zato močno podpiram take aktivnosti. Nekateri se v sklopu rehabilitacije ne srečajo s ponudbo parašportnih panog, zato je tak posvet za pedagoge še toliko pomembnejši. Rekreacija na vse hendikepirane zelo pozitivno vpliva. Moje sporočilo pa je: pridi in poizkusi. Sam sem preizkusil več športov, na koncu pa spoznal, da mi najbolj ustreza parakolesarstvo,“ je pred posvetom povedal parakolesarski reprezentant Anej Doplihar

„Gibalno/športne dejavnosti so pomembne za razvoj mladih invalidov. Invalidnost se lahko izkazuje na gibalnem, intelektualnem ali socialnem področjih, zato je izbira športne panoge individualno pogojena. Potrebno je najti ustrezno metodo in obliko poučevanja ter ustrezne športne pripomočke. Prav gotovo je potrebno upoštevati tudi zdravstveno stanje mladega športnika. Posveti, kjer bomo spregovorili o tem kako mlade invalide uspešno vključiti v športne panoge, so potrebni za opolnomočenje športnih trenerjev, učiteljev in drugih strokovnih delavcev, ki delajo v športu. Odgovorili bomo na individualne dileme in vprašanja. Predstavili bomo primer dobre prakse, kjer smo v preteklosti na URI Soča izvajali timske strokovne sestanke s ciljem polne vključitve otrok z invalidnostjo v športno vzgojo. Opozorili bomo na vlogo družine, strokovnih delavcev v šoli in v zdravstvu. Predstavili bomo tudi dva projekta Postani športnik ter inPlaninec. Oba projekta sta v preteklosti uspela privabiti v šport in gibanje številne mlade udeležence. Naše sporočilo bo šlo predvsem v smer: ne boj se izziva, ne boj se vprašati, pridruži se nam čimprej. Mladi športniki te pričakujejo,“ pa je ob tej priložnosti povedala dr. Tjaša Filipčič, profesorica na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani.

Print Friendly, PDF & Email